19 July 2013

Smoke House Cameron Highland

Assalamualaikum pembuka bicara...

Pada bulan 6 yang lepas ku bersama suami dan anak-anak bercuti di Smoke House Cameron Highland..Sebenarnya sudah kerapkali kami sekeluarga bercuti disini.Cuma kali ini kami memilih Smoke House sebagai tempat untuk menginap.

Dengan persekitaran yang indah dan menarik,dikelilingi dengan pokok2 bunga yang segar dan daun-daun yang menjalar keseluruh bangunan hotel menginap mengindahkan lagi Smoke House..

Smoke House adalah rumah penginapan yang berkonsepkan ala-ala inggeris.Termasuk breakfastnya.Cara hidangan semuanya mengikut cara western.

Kos menginap disini tidaklah mahal sangat kecuali public holiday.Memang rata-rata hotel kalau public holiday memang harga akan naik double.So pandai-pandai la korang cari tempat yang selesa dengan harga yang berpatutan untuk 'makan angin' ...


pintu masuk Smoke House.Kereta kena parking luar.Ada tempat parking disediakan.Tapi ku rasa kalau public holiday mau tak muat parkingnya..


Taman bunga di smoke house..








lobby di smoke house.Susun atur barang nampak kemas dan cantik.




Main room.Waktu malam dan pagi adalah yang paling sejuk.Tapi kebanyakkan diaorang kata 'strawberry park' lagi sejuk..


Ruang tamu.Dilengkapi dengan TV,Mini Frige dan ada 2 buah katil bujang single lagi.Dalam Frige tu banyak "beer"..So nanti boleh la call reception minta datang keluarkan " benda" tu dari bilik.. Dan dah tersedia buah-buahan dalam bakul kecil atas coffe table tu.Sebelum makan baca Bismillah ye .


Single bed yang ada di ruang tamu.Ruang tamu memang agak besar la.antara ruang tamu dan ruangan tidur nie dipisahkan dengan almari pakaian.


In Shaa Allah jika ada rezeki lagi kami akan ke Smoke House untuk bercuti lagi..Atau akan cuba pula di Strawberry park yang katanya suhu mencecah 13darjah celcius pada waktu malam!





No comments:

Post a Comment